Matematyka, choć zwana jest królową nauk, wielu uczniom spędza sen z powiek. Nawet dorośli, którzy już dawno zakończyli swoją edukację, jeśli śnią o szkole, to właśnie z perspektywy niezdanej matury z tego przedmiotu. Na pierwszy rzut oka matematyka to niezwykle skomplikowana dziedzina, ale tak naprawdę, to chyba najbardziej logiczna gałąź wiedzy, w której jedno wynika z drugiego. Być może wymaga ona jedynie właściwego podejścia?
Problemem zajęli się wspólnie z nauczycielami uczniowie klasy 4TB, którzy rozważając, co najbardziej interesuje uczniów i z czym mają problemy, doszli do wniosku, że warto byłoby spróbować zmienić nastawienie wielu młodych ludzi do uczenia się matematyki. W naszych zawodowych szkołach jest ona bowiem niezbędna, a w przyszłej pracy jej podstawy są nieodzowne. Po licznych dyskusjach, zdecydowaliśmy się na papierowy escape room, aby pokazać, że nauka to nie tylko żmudne rozwiązywanie zadań, ale także dobra zabawa i satysfakcja z osiąganego wyniku. Przygotowaliśmy wspólnie szereg zagadek, które biorący udział w konkursie uczniowie rozwiązywali w grupach. Pierwsze rozwiązane zadania były wskazówkami do następnych pytań, losowanych przez uczestników. Rozwiązanie końcowego zadania, w każdej z grup, było wskazówką do szyfru. Gdy wszyscy uczestnicy rozwikłali swoje łamigłówki, mogli odkodować szyfr, co mobilizowało ich do wspólnych działań i starań, aby osiągnąć sukces.
Na zakończenie matematycznych zmagań uczniowie otrzymali nagrody. Całe wydarzenie dostarczyło dużo emocji i satysfakcji, a także pokazało, że pewnych zadań nie da się rozwiązać bez pomocy innych. Grupa uczniów zaangażowana w przygotowanie ,,Matematycznego escape roomu”, po dokonaniu ewaluacji własnych działań, zgodnie stwierdziła, że z całą pewnością nie jest to ostatnie przedsięwzięcie, w które będą się angażować, aby zachęcać młodzież do takiej formy nauki. ,,Zabawy przyjemne i pożyteczne”, oto cel naszych działań.