Pierwszym projektem, w którym uczniowie brali udział był wykład „TOP10 bzdury w które wierzycie. Największe pseudofakty naukowe.”. W formie prezentacji multimedialnej zostały przedstawione największe faktoidy, miejskie legendy i inne błędne stwierdzenia, które powszechnie przyjmujemy jako naukowe prawdy. W świecie, w którym zdanie wypowiedziane w telewizji staje się automatycznie wiarygodne, bardzo łatwo jest uwierzyć
w stwierdzenia nie do końca prawdziwe, a nawet kłamliwe. Uczniowie dowiedzieli się całej prawdy m.in. o tym dlaczego lata samolot, dlaczego tak świętujemy Boże Narodzenie, jak potężne są czarne dziury? itd. – a Ty Czytelniku wiesz jakie są odpowiedzi na te pytania... czy tylko wydaje Ci się, że wiesz...
Drugim projektem, w którym udział brała młodzież naszej szkoły była symulacyjna rozprawa sądowa z udziałem zawodowego sędziego będącego pracownikiem Uniwersytetu oraz
z udziałem studentów wcielających się w role uczestników postępowania, ich pełnomocników oraz świadków. Problematyka rozprawy dotyczyła postępowania sądowego w sprawie
o stwierdzenie zasiedzenia rzeczy ruchomych będących zabytkami. Inscenizacja rozprawy sądowej pozwoliła na zapoznanie uczniów z wszelkimi czynnościami sądu, zarówno
o charakterze merytorycznym, jak i formalnym. W sposób praktyczny przedstawiony został porządek poszczególnych czynności podejmowanych w sądzie, a jednocześnie taka symulacja rozprawy pozwoliła na obserwacje sposobu zachowania się osób znajdujących się na sali sądowej w rolach uczestników postępowania, pełnomocników, czy świadków.
Uczniowie powrócili pełni wrażeń, nowych doświadczeń i ciekawych informacji. Przekonali się po raz kolejny, że dzięki nauce zmienia się nasze życie i lepiej rozumiemy wiele zjawisk. Nauka to ogromna szansa na dokonywanie nowych odkryć i weryfikacji dotychczasowych osiągnięć.
Oprac. Luiza Matyjaszczyk-Osior