Młodzież RCEZ spotkała się z Panią Ewą Piech – Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów. Uczniowie klasy 1TEk i 1TH dowiedzieli się, gdzie mogą zasięgnąć bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów jako konsumentów, czym są nieuczciwe praktyki rynkowe oraz jak zminimalizować ryzyko podczas zakupów.
Umowa sprzedaży to jedna z najczęściej zawieranych umów w życiu codziennym konsumenta. Niestety równie często przychodzi nam korzystać z uprawnień, przysługujących w przypadku wad sprzedanej rzeczy i warto wtedy wiedzieć jakie mamy prawa. Pani Piech wyjaśniła jaka jest różnica między rękojmią a gwarancją, kto pokrywa koszty reklamacji, jakie wady możemy reklamować i czy są jakieś produkty, których nie możemy reklamować. Najwięcej pytań uczniowie mieli na temat zakupów przez Internet.
Było to już kolejne spotkanie uczniów RCEZ z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów. Spotkania takie uczą młodych ludzi, jak być świadomym konsumentem oraz jakie są podstawowe prawa konsumenta.
Katarzyna Marciniak
Mariusz Puła