Wiele szkół i organizacji na całym świecie ustanowiło Marzec Miesiącem Matematyki. Jest to okazja do promowania zainteresowania matematyką, podkreślenia jej znaczenia w życiu codziennym oraz zachęcania do zgłębiania tej dziedziny nauki.
W ramach Tygodnia Matematyki w dniach 18 - 22 marca 2024 r. w naszej szkole zorganizowano kilka fascynujących wydarzeń, które przybliżyły uczniom piękno oraz praktyczne zastosowania matematyki.
Uczniowie klas pierwszych TZ i BS I stopnia brali udział w konkursie: „Łamigłówki matematyczne – I etap”. Rywalizacja między klasami odbyła się w formie zespołowej. Wśród zadań znalazły się m.in. krzyżówki matematyczne, łamigłówki logiczne, zagadki arytmetyczne i wiele innych. Zadania były różnorodne i wymagały od uczniów nie tylko znajomości matematyki, ale także logicznego myślenia i spostrzegawczości. Do kolejnego etapu zakwalifikowało się 8 drużyn, które powalczą o zwycięstwo w etapie finałowym.
W dniu 21 marca 2024 roku odbył się interdyscyplinarny quiz matematyczny pod nazwą 12 marca to ważna data …”, który połączył różne dziedziny nauki, w tym matematykę, fizykę i historię. Uczniowie mieli okazję zmierzyć się z ciekawymi i wymagającymi zadaniami, a także pochwalić się swoimi umiejętnościami matematycznymi. Rywalizowały trzyosobowe drużyny z klas drugich i trzecich Technikum zawodowego. Zwyciężyli przedstawiciele klasy 2TR. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy, a zwycięzcy otrzymali dodatkowe nagrody.
Uczniowie klas BS mieli okazję obejrzeć prezentację na temat liczby Pi, która była nie tylko pouczająca, ale także inspirująca. Dzięki niej uczniowie lepiej zrozumieli znaczenie tej liczby w matematyce i jej zastosowania w różnych dziedzinach nauki i życia codziennego.
Ponadto uczniowie w wolnej chwili mogli zapoznać się z niezwykłą gazetką ciekawostek matematycznych.
Tydzień Matematyki był doskonałą okazją, aby pokazać uczniom, że matematyka to nie tylko teoria, ale też jej praktyczne zastosowanie w życiu codziennym i w przyszłych karierach zawodowych.
Był to świetny tydzień dla wszystkich uczniów, którzy poznali matematykę w ciekawy i interaktywny sposób.
Zespół matematyczny