Łukasz Buczyński i Kamil Babiak – uczniowie klasy trzeciej Technikum Zawodowego kształcącego w zawodzie technik ekonomista zakwalifikowali się do II etapu XLIX Olimpiady Geograficznej (jest to etap okręgowy).
W pierwszym etapie szkolnym zawodów uczniowie przygotowali autorskie prace pod opieką p.
Katarzyny Malczewskiej, które zostały ocenione przez komisję szkolną i wysłane do oceny
przez jurorów Komitetów Okręgowych Olimpiady Geograficznej. Uczniowie wykazali się
aktualną wiedzą z przedmiotu geografia, dotyczącej zagadnień przyrodniczych (przyrody
nieożywionej i ożywionej) oraz wykorzystania gospodarczego, np. użytkowania ziemi, rolnictwa,
osadnictwa i budownictwa, transportu, górnictwa, przetwórstwa przemysłowego itp. Zadaniem
uczniów było podanie podobieństwa i różnice związane ze środowiskiem przyrodniczym dwóch
wybranych regionów geograficznych. W analizie wykorzystali dostępne geoportale. Przedstawili
różnice w działalności człowieka i zagospodarowaniu wynikające z ich odmienności
przyrodniczej. Samodzielnie zebrali informacje, często niedostępne w bibliotece czy Internecie.
Następnie uporządkowali je i zaprezentowali w swojej pracy.
Prezydium Komitetu Głównego podjęło w dniu 7 grudnia 2022 r. uchwałę o dopuszczeniu do
zawodów pisemnych II etapu XLIX Olimpiady Geograficznej wszystkich uczniów, których praca
pisemna I etapu została oceniona przez jurorów Komitetów Okręgowych Olimpiady
Geograficznej na 75 punktów lub więcej. Nasi uczniowie otrzymali: Łukasz Buczyński 75
punktów i Kamil Babiak 79 punktów.
Przed Łukaszem i Kamilem drugi etap, równie wymagający – składający się z części pisemnej i
ustnej dotyczący tematów geografii fizycznej, geologii, geografii społeczno-ekonomicznej,
geografii regionalnej.
Życzymy Kamilowi i Łukaszowi sukcesu w drugim etapie, który planowany jest na 4 i 5 lutego
2023.
Katarzyna Malczewska - nauczycielka geografii